"Azért nem megy a gyereknek a matek, mert nem figyel oda" – válaszolta néhány szülő a felmérésünkben.

Miért lehet ez?

Először is tisztázzuk, melyikre gondolunk:

A matekórákon nem figyel oda...

Rendszeresen elkalandozik, elveszti a fonalat a gyermek? 

Nem könnyű a mai zajos, vibráló képernyőkhöz szokott gyerekek figyelmét lekötni az iskolában. Fontos lenne, hogy a pedagógus rendszeresen olyan feladatokkal lássa el, amiben bizonyíthat, versenghet, amivel sikeélményeket szerez. Azért erre, valljuk be, sok pedagógus nincs felkészülve.

Nem is könnyű a gyerekek különböző gondolkodási sebességének megfelelően mindegyiket külön is lekötni. Ha pedig valaki matekból elkalandozik, és elveszti a fonalat, azt nagyon nehéz újra felvenni. Ezért szüksége lehet segítségre, hogy megértse utólag az anyagot.

Persze az is lehet, hogy  már régen lemaradt, és egyszerűen nem érti, pontosan miről is van szó az órán. Ő sem tudja, hogy hol maradt le...

Nehéz kinyomozni, de valahogy úgy érezheti magát, mintha egy átlagos embert bevinnénk egy orvosdoktori konferenciára, ahol a sejtek közti folyadék összetételének elemzését és biokémiai összefüggéseit meséli az előadó.

Valljuk be: egyetlen szót sem értenénk az egészből, és nem tudna minket lekötni az előadás.

A matematika dolgozatokat rontja el rendszeresen, mert "nem figyel oda"

Az is lehet azonban, hogy a matek órákon még semmi gond, a házik is nagyjából mennek, de a dolgozatokban valahol mindig elrontja. Mindig becsúszik egy elszámolás, egy "figyelmetlenség".

Ha így van, akkor valószínűleg nem elég stabil a tudása: vagy nem tanult meg magabiztosan számolni  (bizonytalan a szorzótáblákban, a műveletek végzésében), vagy az épp aktuális anyagban nem érett meg igazán a tudása. Rémlik valami, és amikor mondják  a jó megoldást, akkor fejéhez kap, hogy "tényleg, hiszen ezt tudom!", de valójában kicsit bizonytalan mindenben.

Persze az is közrejátszhat, hogy a tanár építette le a gyermek önbizalmát, ő maga bizonytalanította el rossz számonkérési szokásokkal. Sajnos sok esetet hallottam, amikor a tanár azzal stresszelte a lassab gondolkodású (de ettől még nem butább - félreértés ne essék!) diákokat, hogy rá kellett vágni a választ a kérdéseire. Ez elég komoly tanári hiba, mert igenis, van akinek idő kell ahhoz, hogy egyáltalán felfogja, mit kérdeztek tőle, utána pedig szépen össze tudja rakni rá a választ (mert tudja), ha kivárják. 

A tanár viselkedésére sajnos nincs ráhatásunk, ám annyit otthon is megtehetünk, hogy magabiztosabbá tesszük a gyermek tudását.

Ha vannak ilyen gondjaitok, érdemes kipróbálni a Matek Oázis videóit. Fókuszban tartják a gyermeket, és segítenek neki a felzárkózásban. Sikerélményeket adnak és magabiztos, valódi tudást.

 

Próbáld ki az ingyenes tananyagokat

B.B.Bea
B.B.Bea
A szerethető matektanulás szakértője, matektanár
​​​​​​​
 
Tavaszi kihívás​​​​​​​
TAVASZI KIHÍVÁS
Matekozással most duplán nyerhetsz! 
A jobb jegyen kívűl most Laptop-ot vagy
más  értékes nyereményt zsebelhetsz be!
Elolvasom "De az iskolában nem így tanították!"

"De az iskolában nem így tanították!"

2024. március 04.

Több szülő úgy véli, hogy nem szabad a gyereknek másképpen tanítani a matekot (de persze mást sem), mint ahogyan az a suliban elhangzott. Mert különben csak "megkeveredik" szegény gyerek.

Szabad-e matekozni hétvégén?
2023. március 10.

Tavaszi kihívás​​​​​​​
​​​​​​​

TAVASZI KIHÍVÁS

Matekozással most duplán nyerhetsz! 
A jobb jegyen kívűl most Laptop-ot vagy más  értékes nyereményt zsebelhetsz be!