2 alfejezet / 5 tananyag
Megmutatjuk, hogyan működik az 5 lépéses Matek Oázis módszer, amellyel gyermeked is valódi tudáshoz és sikerélményhez juthat matekból.
Hogyan érdemes használni a matek videókat, hogy a legjobb eredményt érje el gyermeked matekból, miközben szórakoztató módon tanulhat? Velünk nem csak a matekot gyakorolhatja gyermeked, hanem csillagokat, érmeket, kupákat is gyűjthet. Lépésről lépésre elmondjuk, hogyan kezdjetek hozzá, és hogyan folytassátok. Célunk, hogy mindent értsen, és a feladatokat is meg tudja oldani, ezáltal növekedjen az önbizalma, és jobbak legyenek a matek jegyei. Akár 4-szer gyorsabban haladhat, mint a suliban, mivel interaktívan, az alapoktól kezdve és szemléltetve magyarázunk.
Ha vannak elmaradásai gyermekednek az előző évekből, azokat gyorsan és könnyen behozhatja a "Pótold a hiányosságaidat" modul videóival. Nézd meg, hogyan! A legfontosabb anyagrészeket válogattuk ki az előző évfolyamok tananyagából.
A Tanulási naplóból nyomon követheted gyermeked haladását a matek videókkal. Megmutatjuk, hol találod, és mit láthatsz belőle: mikor és mennyit foglalkozott a tananyaggal, milyen eredményt ért el, milyen sorrendben nyitotta meg a videókat.
Olyan szöveges feladatokat oldunk meg, amelyekben több ismeretlen szerepel. Rá fogsz jönni hogy ezek is megoldhatóak, csak néhány trükk kell hozzá, amit most megmutatunk.
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /9
Medálom: 0/1
2 alfejezet / 7 tananyag
Ebben a videóban olyan feladatokat találsz, amelyekben nem kell sokat számolni, inkább logikusan gondolkodni. A végére könnyen meg tudod majd állapítani, hogy mi lesz a különböző sorminták sokadik eleme.
Ebben a videóban grafikonokat és táblázatokat elemzünk, összehasonlítjuk és leolvassuk az adatokat, átlagot számolunk, kiegészítjük a hiányos táblázatot.
A 2016-os felvételi második feladatsorának 1-6. feladatát oldjuk meg ebben a videóban. Egy számolási példa, és szöveges feladatok, amelyekben sok adat közül kell kiválogatnunk a megfelelőket, illetve meg kell keresnünk az összes lehetőséget, ami a feltételeknek eleget tesz. Értelmezünk egy táblázatot, és szerepel geometriai példa is, terület, kerület számítással.
A 2016-os második feladatsor vége tele volt szöveges feladattal: az egyikben az adatok közül kell kihalászni a szükségeseket, a másik kettőben nyitott mondatokat kell felírni. Van még egy sorozatos feladat is, tulipános sormintával.
A szöveges feladatok megoldásának egyik lehetséges módja, mikor nyitott mondatot írunk fel a szöveg alapján, aztán pedig megoldjuk. Az ilyen példákat gyakoroljuk ezen a videón.
Olyan szöveges feladatokat oldunk meg, amelyekben több ismeretlen szerepel. Rá fogsz jönni hogy ezek is megoldhatóak, csak néhány trükk kell hozzá, amit most megmutatunk.
Ebben a videóban olyan szöveges feladatokat oldunk meg, amelyekben nagyon sok adat van, és ki kell válogatni azokat, amikre szükségünk van az adott kérdés megválaszolásához.
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
2 alfejezet / 8 tananyag
Vannak olyan feladatok, amelyekben bizonyos dolgokat sorrendbe kell állítani, meg kell állapítani, hogyan következnek egymás után. A videó végére ezekbe is belejössz.
Olyan feladatok megoldását gyakoroljuk, amelyek számjegyekhez kapcsolódnak, a számjegyek értékéhez és helyiértékéhez. Van, hogy kártyákból kell különböző számokat kirakni, de van, hogy többször is felhasználhatjuk a számjegyeket. A kerekítés szabályait is gyakoroljuk, és a műveletek szabályszerűségeit.
A 2015. évi I. feladatsor 1-6. feladatát oldjuk meg: megadott számok közül kiválogatjuk a feltételeknek megfelelőt, az alapműveleteket és a nyitott mondatokat gyakoroljuk egy táblázat kitöltésével, logikai feladatot oldunk meg halmazokkal és körhintával. A szövegesek sem maradhatnak el, és olyan példa is van, ahol az összes lehetőséget kell megkeresnünk.
A 2015-ös I. feladatsor utolsó feladatait oldjuk meg: szöveges feladatok, csokoládé kockákról és időpontokkal kapcsolatban. Építőkockákból építünk, és más szabályok szerint rendezzük sorba a hét napjait.
Hányféleképpen? Hányféleképpen választhatunk vacsorát az étteremben, hányféleképpen öltözhetünk fel? Olyan feladatokat oldunk meg és gyakorlunk, amelyekben az összes lehetséges esetet, illetve ezek számát kell meghatározni.
Olyan feladatokat oldunk meg, amelyekben keveset kell számolni, annál többet logikusan gondolkodni. Szépen sorban végigmegyünk a feltételeken, és végiggondoljuk, hogy miből mi következik, és azt is, hogy mi mit zár ki, így végül eljuthatunk a megoldáshoz.
A 2020. év második feladatsorát oldjuk meg: számolási feladatok, összes lehetséges eset felsorolása, mértékváltás, szöveges feladatok, diagram értelmezése
Megoldjuk a 2020. év második feladatsorának utolsó feladatait is: szöveges feladatok, igaz-hamis állítások, összes lehetőség felsorolása, és testekkel kapcsolatos feladat.
Csillagaim: 0 /9
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
2 alfejezet / 7 tananyag
Ebben a videóban síkidomokkal és térbeli alakzatokkal kapcsolatos feladatokat oldunk meg. Területet, kerületet, számolunk, és megpróbáljuk elképzelni a rajzok alapján, hogy milyen lehet egy építmény, amit pl. kockacukrokból alkothatunk, vagy hogyan gördülnek a dobókocka felületén a pöttyök.
Oldjuk meg közösen a 2017. évi első feladatsor 1-6. feladatát: lehetőségek megszámlálása, dolgok megfelelő sorrendbe állítása, grafikon és táblázat értelmezése.
A 2017. évi első feladatsor 7-10. feladata: Megoldunk két bonyolult szöveges példát (az egyik több ismeretlenes), kiszámoljuk több fura alakzat területét és kerületét, és a törtrészek számítását is gyakoroljuk ebben a feladatsorban.
Sokszögek kerületének a kiszámítását tanuljuk meg. A négyzet és a téglalap kerületével külön is foglalkozunk. Rajzolj a füzetedbe! Mérd le vonalzóval az oldalak hosszát. Szöveges feladatokkal is gyakorlunk.
Mi az a terület? Hogyan kell kiszámítani síkidomok területét. Gyakoroljuk a terület meghatározását. Segíts a burkolóknak, mennyi csempére lesz szükségük a fürdőtök burkolásához! Számítsd ki, melyik szobának nagyobb a területe! Új mértékegységet tanulunk meg, a négyzetmétert, négyzet centimétert és társaikat.
Téglatesteket és kockákat fogunk "szétboncolni" ezen a videón, hogy lássuk, hogyan is néznek ki kiterítve. A hálójuk segítségével aztán a felszínüket is ki tudjuk számolni. Színes ábrákkal szemléltetjük, hogy könnyen el tudd képzelni, a későbbiekben is segítségedre legyen a kiterített képe egy testnek. Vajon milyen hálóból lehet összeállítani egy téglatestet vagy kockát?
Mit jelent a térfogat, hogyan lehet meghatározni? Mekkora helyet foglalsz el a térből? Részletesebben foglalkozunk a téglatest és a kocka térfogatának kiszámításával. Új mértékegységet tanulunk, a köbmétert. Sok példával gyakorlunk.
Csillagaim: 0 /6
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /6
Medálom: 0/1
4 alfejezet / 12 tananyag
A 2022. évi első felvételi feladatsor 1-6. feladatának megoldásai.
A 2022-es központi írásbeli felvételi feladatsor 7-10. feladata.
A 2018. évi első feladatsor első 6 példáját oldjuk meg: bevezetésnek néhány számolás, majd szöveges feladatok következnek; felsoroljuk az összes lehetőséget ami a feltételeknek megfelel, és rajzos sorozat elemeit keressük.
Folytatjuk a 2018. évi első feladatsor megoldását. Táblázatot és diagramot értelmezünk, négyzetrácsba rajzolt alakzatoknak meghatározzuk a területét, kerületét, felírjuk az összes lehetséges sorrendet, és törtrészekkel is számolunk.
Megoldjuk a 2019. évi I. feladatsor első 5 példáját: számolás, helyiértékek, számjegyek, összes lehetőség felsorolása, sorminták.
Folytatjuk a 2019. évi első feladatsort:. Hosszú szöveges feladatok, területek kirakása, táblázat értelmezése és kódfejtés várnak rád.
Megoldjuk a 2016-os felvételi vizsga első feladatsorának 1-6. feladatát. Néhány számolás elvégzésével kezdünk, szöveges feladatokkal folytatjuk, logikusan gondolkodva megállapítjuk miből mi következik, megkeressük az összes lehetőséget, dobókockából építünk, meghatározzuk egy sorminta sokadik elemét.
A 2016-os felvételi utolsó feladatai összetett szöveges példák, amelyekben az összes lehetőséget kell megkeresni, nyitott mondatokat felírni, illetve a megadott feltételeket sorban, logikusan átgondolni, így juthatunk el a megoldáshoz.
Megoldjuk a 2017. évi II. 4.-es felvételi feladatsor 1-5. feladatát: számkártyákból megfelelő számokat alkotunk, sorrendbe állítjuk a homokvárakat, meghatározzuk sorminták elemeit, és összehasonlítjuk műveletek eredményét.
A 2017-es II. feladatsor 6-10. feladat: szöveges feladatokat oldunk meg egy és több ismeretlennel, diagramokat értelmezünk, órák tükörképeiről olvassuk le a pontos időt.
Próba felvételi: ezt a felvételi feladatsort oldd meg önállóan, 45 perc alatt, mintha ott lennél a vizsgán. A videón a feladatokat találod, egy kis biztatással és jó tanácsokkal körítve.
Most ellenőrizheted, hogy jól oldottad-e meg a 2015-ös második feladatsor példáit. Akadt közte számolási feladat, többször kellett az összes lehetőséget megkeresni. Számkártyákból számokat alkottál, de nem akárhogyan, hanem a feltételeknek megfelelően. Grafikont is kellett elemezned, és állításokról eldönteni, hogy biztosan igazak, lehetségesek, vagy biztosan nem igazak. Olyan feladat is volt, amelyben a megadott állítások alapján, azokat logikusan végiggondolva kellett a dolgok sorrendjét megállapítanod.
Csillagaim: 0 /9
Medálom: 0/1
Csillagaim: 0 /12
Medálom: 0/1
2 alfejezet / 7 tananyag
Milyen sorrendben kell elvégezni az összeadásokat-kivonásokat, szorzásokat-osztásokat, ha több művelet is szerepel egy műveletsorban? Mi a helyzet akkor, ha zárójel is van? Gyakoroljuk az ilyen összetett műveleteket nagy számokkal is!
Többjegyű számok írásbeli összeadása, kivonása. Négyjegyű számok írásbeli összeadását és kivonását a kisebb számokhoz hasonlóan végezzük. Ez könnyebb, mint a fejben számolás, csak pontosnak kell lenned. Elvégzünk néhány műveletet, más műveletekben a hiányzó számjegyeket kell pótolnod, majd szöveges feladatokkal is gyakorlunk.
Gyakoroljuk együtt a fontos írásbeli műveleteket! Számítsd ki a műveletsorok eredményét! Figyelj a műveletvégzés sorrendjére! Pótold a hiányzó számokat! Melyik a kisebb, nagyobb, vagy egyenlő? Sok érdekes feladat vár.
Két újabb hosszúság mértékegységet ismerhetsz meg: milliméter, kilométer, és átismételheted a már tanultakat is. Melyik távolság, hosszúság, magasság, vastagság a nagyobb? Tárgyakat is fogunk mérni. Gyakoroljuk az átváltásokat.
A tömegről már az alsóbb évfolyamokban is tanultál. Átismételjük a mértékegységeket, tanulunk egy újat is, ami a mázsa. Gyakorolhatod az átváltásokat.
Ismerd meg az űrtartalom két újabb mértékegységét a centilitert és millilitert, és azok kapcsolatát a nagyobb mértékegységekkel. Összehasonlítjuk, melyik a nagyobb, melyik edénybe fér több. Megtanuljuk, mikor milyen mértékegységet használunk. Gyakoroljuk az átváltásokat.
Az időt sokféle módon mérhetjük, órával, naptárral, napórával. Melyik a több idő? Hány nap egy hét, hány hét egy év, melyik hónap hány napos? Gyakoroljuk az átváltásokat: hány másodperc egy óra, hány óra egy hét? Megtanuljuk kiszámolni hány nap telik el a névnapod és a születésnapod között?
A videókat olyan sorrendben érdemes végignézned, ahogyan az oldalon találod.
Ez a felkészítő tréning úgy épül fel, hogy minden típusfeladat csínját-bínját megtanítjuk egy-egy videón, de közben rendszeresen kitérünk egy-egy teljes feladatsor megoldására is.
Így a felvételire tisztában leszel a típusfeladatokkal, és kellő rutint szerzel a felvételi feladatok gyors megoldásában
Javasoljuk, hogy rendszeresen gyakorolj, hétről-hétre, így nem kell kapkodni majd a vizsga előtt.
Fontos, hogy a videókon feltett kérdésekre mindig válaszolj, mert csak így tudják ezek a tananyagok elérni azt a különleges hatást, hogy igazi, magabiztos tudást építenek nagyon gyorsan.
Újdonság: A 4.-es anyagból is betettük ide azokat a videókat, amikkel pótolhatod az esetleges hiányosságaidat (ha szükséges). Ezeket akkor érdemes megnézned, ha az alsós anyagból nem megy minden gond nélkül.
Tarts ki!Lehetséges, hogy eleinte még lesznek homályos pontok a gyakorló feladatokban, de mire a végére érsz, minden világos lesz, és kellő magabiztosságra és feladatmegoldó rutinra teszel szert.
Idén sikeres felvételit írt nyolc osztályos gimnáziumba Anna lányom és Luca lányom, aki művészvénával van megáldva, tehát nem a matek a kedvenc tantárgya, úgy néz ki, hogy ötös lesz év végén matekból. De ha nem is lesz, sem gond, mert érti, amit csinál, csak vizsgadrukkos, és a nagydolgozatoknál ez ki is jön, utólag meg szegény rosszul van, hogy milyen banális hibát vétett a dolgozatban. Köszönöm szülőként, hogy levesznek egy óriási terhet a vállamról, és úgy értik meg a matekot a gyermekeim, hogy nincs belőle napi szintű veszekedés, feszültség. Nekünk nagyon bejön ez a módszer, amit Önök csinálnak.
Beke Kamilla Szülő (v. nagyszülő)A 8 osztályos gimnáziumi felvételi felkészítő tanfolyam anyagára fizettem elő. A felvételin előforduló valamennyi típusfeladatra találtunk magyarázó videókat, ami az egyszerűbb feladattól a nehezebbig mindenre kiterjedt. A videók az első perctől kezdve tökéletesen követhetőek, a magyarázatok logikusak, magas szintű szakmai tapasztalatokról és elhivatottságról árulkodnak. Bárcsak nekem is így magyarázták volna annak idején a matekot! További jó munkát kívánunk! Egy ősztől kisgimis kislány anyukája
MZs Szülő (v. nagyszülő)Teljes hozzáférés minden tananyagokhoz, teszthez és játékhoz!