2021. március 19.

A héten ismét két kisiskolással beszélgettem telefonon. Édesek, aranyosak, és fáj a szívem, hogy máris utálják a matekot, és félnek, amikor be kell jelentkezni online órára. Régebben azt láttuk, hogy minden matekos probléma a 2. osztályban kezdődik. Valóban ott látszik először a gond, de a mostani tapasztalatok azt erősítik meg, hogy valójában már az elsős matekot nem sikerül úgy megtanulni a gyerkőcöknek, hogy arra építeni lehessen.

A kisfiúknak nem ment a szorzótábla...

...hiába tanulták meg egyiket jól, a következő napon már a másikkal összekeverték, elbizonytalanodtak. Mindkét gyerkőcnél kiderült, hogy már az egyszerű összeadások is (6+9) csak az ujjukon számolva mennek, a 100-as számkörben pedig nagyon bizonytalanul tudnak csak közlekedni (nem látják pl. hogy 67 + 10 = 77, ezt számolgatniuk kell.)

Sajnos amíg ezeket nem sikerül a buksijukban helyretenni, a szorzótábla is csak annyira lesz megtanulható számukra, mintha szuahéliül kéne megtanulniuk szavakat. Az a borzasztó, hogy hiába ölnek egy csomó energiát a gyakorlásba ezek a gyerekek és a szüleik, nem tudnak igazán eredményt elérni, amíg nem pótolják a régebbi elmaradásokat.

A jó hír viszont az, hogy ezek a régebbi hiányosságok viszonylag hamar pótolhatók

Az ujjai helyett áttérni a számegyenesre és a számképekre másodikos fejjel már nem olyan nehéz, pár órás gyakorlással a helyére kerül minden, a Matek Oázis videók ebben vezetik őket.

Kattints ide és nézd meg az ingyenes tananyagokat!

Felső és középiskola: mintha egy mocsáron próbálnák átküzdeni magukat

A diákok elvesztik a fonalat, és csak próbálják megérteni-befogadni az új ismereteket, de mintha egy mocsáron próbálnák átküzdeni magukat, sokszor csak egyre mélyebbre süllyednek benne. Sokan aztán fel is adják, azt hiszik, nincs megoldás, ők egyszerűen ehhez „hülyék”.

Pedig NEM! Nincsenek matekos „antitalentumok” (nincs olyan, hogy valaki ehhez tehetségtelen), csak tudásbeli hiányosságok, lyukak, rozoga felépítmény van.

És ami a legfontosabb: Ezek a lyukak befoltozhatók, ez az építmény viszonylag könnyen megerősíthető (nem kell jó magyar szokás szerint földig rombolni és egészen újjá építeni!)

Hadd osszam meg egy volt érettségizőnk véleményét:

...1 éve tettem az érettségit akkor úgy hogy félévkor megbuktam, a semmiből érettségi előtt 2 héttel rátaláltam az oldalra. Ennek köszönhetően a 3 db 0 pontos próba érettségi után tudtam produkálni egy 41%-os érettségit. El se hittem.
Idén újra próbálkoztam... A matektanárom annyit mondott h megeszi a kalapját ha kettesnél jobbat írok...Ehhez képest 70% lett mindössze 1 hónap tanulással, ezzel pedig felvételt nyertem egyetemre…
Homoki-Nagy Simon

Ugye el tudod képzelni, hogy ha egy érettségi anyagból (4 év középiskolai matek) jelentős javulást lehet elérni 2 hét alatt(!), vagy akár 1 hónap alatt, akkor mennyivel előbbre lehet jutni akár egy 5-6-7.-es anyagban, de 9.-10-11.-re ugyanez vonatkozik.

Biztos, hogy kell erre némi időt és energiát fordítani. De csak egyszer(!) kell bepótolni (egy témakörrel kapcsolatban) a hiányosságokat, csak egyszer kell ráéreznie arra, hogy „Jé, ez nem is nehéz!”, utána már menni fog a matek magától! Pláne, ha kéznél van mindig a segítség, és ha bárhol elakadna, meg tudja nézni egy-egy videóról.

Arra biztatunk mindenkit, hogy ne törődjön bele, ha most rosszul megy a matek!

Ne várja meg, míg egyre rosszabb lesz, hanem álljon fel ebből a helyzetből, hogy aztán vidámabban, könnyebben és jóval több sikerélménnyel élhesse le az iskolai éveket!

Ehhez előfizetőinknek ingyenes KONZULTÁCIÓS LEHETŐSÉGET is felajánlok, hogy gyorsan meg tudjuk találni a „réseket”, amiket be kéne foltozni.

Sokkal több matekos sikert kívánok »

 

B.B.Bea
B.B.Bea
A szerethető matektanulás szakértője, matektanár
Elolvasom "De az iskolában nem így tanították!"

"De az iskolában nem így tanították!"

2024. március 04.

Több szülő úgy véli, hogy nem szabad a gyereknek másképpen tanítani a matekot (de persze mást sem), mint ahogyan az a suliban elhangzott. Mert különben csak "megkeveredik" szegény gyerek.

Szabad-e matekozni hétvégén?
2023. március 10.