KÉRDÉS

Kedves Bea!
Kisfiamnak nem tudom elmagyarázni azokat a feladatokat, ahol egy táblázatot kell kitölteni a szimbólumokkal jelölt sorok alapján, arra szabályt alkotva, hogyan jönnek ki a számok, majd kiszámolni a hiányzókat. A szabály megalkotása is nehézséget jelent. Valahogy a szimbólumok helyettesítése számmal nem megy. Melyik tananyagban találunk esetleg segítséget? Vagy esetleg hogy tudnám ezt neki jól elmagyarázni? Most másodikos.
Előre is köszönöm
Melinda

VÁLASZ

Kedves Melinda!

A 2.-os tananyagban, az első, Számoljunk 100-ig! fejezetben, az utolsó alfejezetben, Szöveges feladatok, nyitott mondatok, szabályjátékok, az utolsó videó a Szabályjátékok, abban találtok ilyen feladatokat. Ha a szimbólumok helyettesítése nehézséget okoz, akkor arra is gondolhat, hogy a táblázatban a felül és alul lévő számok között milyen összefüggés van, pl. lehet, hogy az alsó szám mindig 2-vel kevesebb, mint a felső, és ekkor a felső mindig 2-vel több, mint az alsó. Vagy az egymás feletti számokat ha összeadjuk, mindig ugyanaz lesz az eredmény. Azt kellene látnia, hogy egy oszlopban, egymás felett lévő számok összetartoznak, és ezekben a párokban van valami közös jellemző, és ez a szabály.

Sok sikert kívánok!