Felvételi Nyílt Napok

Kerülj be könnyedén a választott gimibe! 

Segítünk felkészülni! 

 

November 27-ig

Jó hír azoknak, akik javítani akarnak: Így lesz a matematika akadály helyett lehetőség

A jó matematikai eredményekkel rendelkező gyerekek felnőttként könnyebben kapnak jól kereső állásokat. A modern világban szükség van a matematikai képességekre. Azonban a többség számára komoly gondot jelent a matek. Hogyan lehetséges mégis, hogy a gyerekek szabadon válasszanak a szakmák, szakirányok közül? Hogyan  jelentkezhet bárki olyan iskolába/egyetemre, ahol a matek nem kikerülhető?

Sok szülőben tudatosult, hogy a matematika fontos a gyermekük számára. A Matek Oázis felhasználók döntő többsége nem egyszerűen túlélni akarja a matekórákat, hanem javítani akar matekból. Jelentős azoknak a száma is, akik egyenesen az osztály legjobbjai közé akarnak tartozni.  

A jó hír, hogy mindenki lehet jó matekból, csak megfelelő módszer kell hozzá.

Ebben az írásban azt mutatjuk be, hogyan lehetséges, hogy a matek mindenkinek könnyű és érthető legyen.

Az iskolában szinte képtelenség úgy haladni matekból, hogy az mindenkinek megfeleljen

30 fős osztálylétszámok mellett borzasztó nehéz dolga van a matematikát tanító tanítóknak és matematika tanároknak. Törvényszerű, hogy sokaknak túl gyors a tempó, míg másoknak unalmas. Személyes törődésre alig van idő. Ha valaki elkalandozik óra közben, az könnyen elveszíti a fonalat. 

A meg-nem-értésekből adódó kudarc élmények rombolják a tanulási kedvet.

Mivel a matematika önmagára építkező tantárgy, ezért a rontás matekból gyakran önerősítő ördögi körré válik. Kialakul az utálat, a "matek fóbia". 

Az iskolában szinte képtelenség úgy haladni matekból, hogy az mindenkinek megfeleljen
A meg-nem-értések, pillanatnyi elkalandozások miatt könnyű elveszíteni a fonalat matematikából.

Az interaktivitástól lesz érdekes és tanulható tantárgy a matematika

Az oktatóprogrammal történő online matektanulás ezzel szemben lehetővé teszi azt, amit hagyományos iskolai keretek között szinte lehetetlen megvalósítani: egyéni tempóban, játékosan, motiválóan lehet megtanítani a matekot gyakorlatilag bárkinek, aki hajlandó megtenni az első lépéseket.

Próbáld ki ezen az interaktív tananyagon, hogyan működik a Matek Oázisban az interaktivitás:

Interaktivitás = sikerélmény

A matematikatanítás egyik legfontosabb eleme kell legyen, hogy az iskolai kudarcélményeket sikerélményekre fordítsuk. Ezt szolgálja a világos magyarázat, a gyakorlások és a fejlesztő játékok.

A legfontosabb azonban az interaktivitás, az apró logikai lépésenkénti visszakérdezés.

A sok kis interaktív kérdésre adott helyes válasz adja azt a kezdő sikerélményt, ami felülírja az iskolai kudarcokat. 

A legfontosabb azonban az interaktivitás, az apró logikai lépésenkénti visszakérdezés.
Visszakérdezés apró gondolati lépésenként a sikerélmény forrása 

Sok diák nehezen teszi meg az első lépést éppen amiatt, mert jelentős ellenállás alakult ki benne a matekkal szemben. Az elinduláshoz vagy erős elhatározás kell, vagy szülői ráhatás, együttérző bíztatás szükséges, ami segít átlendülni az első akadályon. 

Interaktivitás = használható matektudás

Az interaktivitásnak, azaz a rendszeres visszakérdezésnek a sikerélményeken túl óriási tamnulásmódszertani jelentősége is van. A visszakérdezéses (vagy szakszóval "teszt-hatáson" alapuló) tanulás a létező leghatékonyabb tanulási módszer, ami a legjobb garancia a hosszú távú használható tudás megszerzésére.

Nem csak lelkesítő AHA élményben van részük a programmal tanuló diákoknak, de emlékezni is fognak a tanultakra. Használható tudást szereznek, amit dolgozatírás, felvételi vagy érettségi vizsga közben is tudnak használni. Ez további, az önbizalmukat is erősítő sikerélményekhez juttatja a diákokat, és a tanuláshoz való hozzáállásukat alapvetően javítja.

Használható tudást szereznek, amit dolgozatírás, felvételi vagy érettségi vizsga közben is tudnak használni.
A használható tudás előjön felvételi vagy érettségi vizsga közben is.

Interaktivitás = közös gondolkodás

Gyakori probléma, hogy tanulás közben elkalandozik a tanulók figyelme. Az állandó ingerhez szokott új generációknál ez természetes. Unalmas, hosszú magyarázatok helyett a gyakori visszakérdezésnek köszönhetően a diák aktív részese a tanulási folyamatnak, folyamatosan fókuszban tartja a figyelmét.

Hibázni szabad

A fejlődés egyik gátja, hogy a gyerekek nem mernek hibázni, illetve ha hibáznak, akkor azt a téves következtetést vonják le, hogy nekik ez úgysem megy, és könnyen feladják. Ennek ellenszere a "még nem jó" hozzáállás. Mit jelent ez? Ha nem sikerül jól válaszolni egy matekos kérdésre, akkor azt mondjuk, hogy "MÉG nem jó", és nem azt hogy "nem jó", "hibás", vagy "rossz megoldás". Ez az aprócska különbség az iskolai kísérletek szerint óriási különbséget eredményez a hozzáállásban és az eredményességben. A MÉG szó nyitva hagyja a fejlődés lehetőségét, és a gyerekek megtanulják, hogy szabad hibázni.

Még nem jó
A "MÉG nem jó" hozzáállás megnyitja az utat a továbbfejlődésre

Játékosság, versenyszellem

Az interaktivitás akkor tud hatásos lenni, ha nem csak gondolkodás nélkül kattintgatnak a gyerekek, hanem valóban elgondolkodnak a válaszon, és igyekeznek helyesen válaszolni. Ezért miközben hibázni szabad, nem akarjuk, hogy elblicceljék a válaszokat, és csak véletlenszerűen betippeljék az eredményt.

Ezt játékossággal tudjuk ösztönözni, amiben roppant hatékony tud lenni az oktatóprogrammal történő oktatás. A helyes válaszokért a Matek Oázisban jutalmakat, csillagokat kapnak a diákok, amit ráadásul egy személyes dicsőségfalon tudnak gyűjteni.

Fejlesztő játékok = a leghatékonyabb matek gyakorlás

A Matek Oázisban rengeteg fejlesztő játékkal fejleszthetik a képességeiket a diákok. Nem csak általános iskolásoknak, de magasabb matematikai feladatokhoz a középiskolásoknak is készültek gyakorló játékok, mert a játék a legösztönzőbb, leghatékonyabb gyakorlási módszer. Egységnyi idő alatt lényegesen több feladatot oldalnak meg, mint bármely feladatlappal, és akkor még nem beszéltünk a játéköröm motivációs erejéről. 

Készségfejlesztő játékok
A készségfejlesztő játékokkal egységnyi idő alatt sokkal többet lehet gyakorolni, mint bármilyen feladatlappal

A korábbi matekos hiányosságok pótlása könnyebb, mint sokan gondolnák

A pandémia alatt sok hiányosságot gyűjtöttek a gyerekek. Emiatt még inkább fontos, hogy a korábbi lényeges anyagok pótlásával alapozzunk. Erre az iskolában nem jut idő, viszont az oktatóprogrammal egyszerűen megoldható. Ezért része a Matek Oázisban minden évfolyam tananyagának a "Pótold a hiányosságaidat" modul. Azt javasoljuk a gyerekeknek, hogy ezzel kezdjék, mielőtt  belevetik magukat az aktuális tananyag tanulásába. 

Bárki kipróbálhatja

Összefoglalva, ma már a matek mindenkinek lehet könnyű és érthető. Bárki képes jobb eredményt elérni, aki komolyan gondolja, és megfelelő segítséget keres, ami sikerélményekre alapozva, interaktívan tanítja a matematikát. A Matek Oázisban pontosan ezt a segítséget találják meg azok, akik javítani, erősíteni akarnak matekból.

Az ingyenes próbaidőszak remek lehetőség arra, hogy Te is kipróbáld, milyen más így a matek. A próbaidőszak alatt szabadon használhatod a kiválasztott évfolyam teljes matek tananyagát a Pótold a hiányosságaidat modullal együtt. Ha már előfizető vagy, próbáld ki a Matek Oázis további kurzusait is (az angolt, a 7-8.-os fizikát, a 9.-es kémiát vagy a 11-12.-es történelmet is):

Aktiválom az ingyenes próbaidőszakot

 

B.B.Bea
B.B.Bea
A szerethető matektanulás szakértője, matektanár