Tananyagok Vásárlás Vélemények Írásaink
azisTV
Belépés
Tananyagok
Vásárlás
Vélemények
Írásaink
Gyakran Ismétlődő Kérdések
Kérdezz-Felelek
Belépés
Regisztráció
.
IsmeretlenCCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)
ID Profil

Rendeléseim
Jogosultságaim
Dicsőségfal

Kilépés
Kilépés

Kérdezz-Felelek Válaszok

Kérdés

Kisfiam, nem érti a becslést. Pl 545-292=253,
Nem tudom hogyan csinálják az iskolába, ahogy mi magyarázzák nem érti. Ebben kérünk segítséget
Köszönöm






Válasz

A becslés lényege az, hogy a műveletben szereplő számokat kerekítjük, és úgy fejben könnyen el tudjuk végezni a műveletet. Kerekíthetünk, tízesre vagy százasra is, attól is függ, hogy mekkora számokról van szó.
A példában: 545 tízesre kerekítve 550, 292 tízesre kerekítve 290. 550-ből fejben ki tudunk vonni 290-et, 550-200 = 350, aztán 350-90 = 260. Ha elvégezzük az eredeti műveletet írásban, 545-292 = 253. Ha a becslés 260 és az eredmény 253, akkor ezek közel vannak egymáshoz, mondhatjuk, hogy rendben van a számolás. De ha például az írásbeli számolásnál nem vesszük figyelembe a maradékot, és 353-at kapunk, akkor a becsléssel összehasonlítva észrevehetjül, hogy a 260 és a 353 között túl nagy a különbség, újra számolunk és rájövünk a hibára.

Ha még további kérdésed van, írj!