Kérdezz-felelek

Kérdésed van? Mi segítünk!

FELHASZNÁLÓINK KÉRDÉSEI

#483

A következő feladat típus magyarázatát keresem 6. osztály 2/3+(-1/2)-(+2/5)-(-3/4)+(-3/4)+(-1/3)-(+1/2) köszönöm

Válasz Megtekintése

#482

Kedves Tanárnő! Kérem szíves segítségét a feladatban. Egy kör középpontjának koordinátái O(3,1). A kör sugara r=6. Az alábbi pontok közül melyik van a körvonalon, melyik a kör belsejében, és melyik a körön kívül? a.) A(7,6), b.) B (3,7), c.) C(5,3), d.) D(9,1) Köszönöm szíves segítségét!

Válasz Megtekintése

#481

Jó napot! pl: 10 a 4.hatványon szorozva 10 az 5.hatványon írd le egyszerűbben/másképp a megadott műveletet. Köszönöm

Válasz Megtekintése

#480

2010. májusi érettségi feladatsor 13-16. 5 oldal d feladat. Miert 28*21 / 126 alatt a ketto a megoldas es nem ((28*21) /2 ) / 126 alatt a kettovel. A kedvezo eseteknel is AB ugyanaz mint BA, nem? A valaszt elore is koszonom

Válasz Megtekintése

#479

Gyakorlás kombinatorika tesztben levő 5. feladat b része nem világos. Ha kiválasztjuk a Ladát, akkor Lada(1) * 21 * 20 / 3*2*1 mert ez kombináció es a sorrend nem számit. Miért nem adjuk hozzá a ladát es csak 21 alatt a 2 a megoldás? A kérdés azt boncolja hogy hányféleképpen állíthatnak félre HÁRMAT, de a válasz a "hányféleképpen állíthatnál félre kettőt?" kérdést válaszolja meg. Rosszul értelmezem?
7) feladat: A hatszög 3 csúcsa nincs egy egyenesen, igy a 6 csúcs közül bármelyik 3-ból lehet háromszöget készíteni. Ezt a mondatot alapjában véve nem értem. Mit jelent az, hogy a hatszög 3 csúcsa nincs egy egyenesen? És a hat alatt a háromból hogy jön ki a háromszögek darabszáma?

Válasz Megtekintése

#478

Függvények teszttel kapcsolatban, a 6 feladat c. kérdése nem világos. Nem értem a kérdést. "Mennyi a függvény maximuma az értelmezési tartományban?" Megoldás: 1. Az értelmezési tartomány az x értékeit foglalja magában es az x értékei [0,5;8] tehat ilyenkor nem a 8 lenne a helyes válasz? Vagy úgy kellene értenem hogy melyik a legnagyobb érték, amelyet hozzárendelünk x-hez? Mert akkor valóban 1 lenne a válasz. De az mar nem az értékkészlet? Köszönöm!

Válasz Megtekintése

#477

Kérném szíves segítségüket! Az ABC háromszög BC oldalának D a felezőpontja, a DE, DF az ADB szög, illetve ADC szög szögfelezője E eleme AB-nek, F eleme AC-nek. Igazoljátok, hogy EF párhuzamos BC-vel. Köszönöm szépen!

Válasz Megtekintése

#476

Kedves Tanár néni! Ez a feladat nem jön ki nekem és segítségét kérem. Az ABC háromszögben AB = 15 cm, BC = 20 cm és AC = 25 cm. Legyen D eleme AB oldalnak úgy, hogy AD/DB =2/3, és E eleme AC oldalnak úgy , hogy AE = 10 cm
a) Mutasd ki, hogy DE párhuzamos BC-vel!
b) Számítsd ki a BCED trapéz kerületét!
Köszönöm szépen

Válasz Megtekintése

#475

Logika 1. videojanak 82 oldalan hirtelen a "Marci teat vagy kakaot ivott reggelire" - mondatra kattintottam mint a "Marci teat vagy tejeskavet ivott reggelire" tagadasakent. / (feltetelezve hogy a tejeskave nem kakao)/ Mivel itt megengedo "vagyrol" van szo mindketto tagot tagadni kell (tea + tejeskave), igy van? (Tul gyorsan valaszoltam anelkul hogy atgondoltam volna) Ezert az a helyes valasz hogy "Marci nem teat es nem is tejeskavet ivott reggelire". Masfelol lehetseges lehet-e, hogy ha az eredeti mondat "Marci teat ES tejeskavet ivott reggelire" lenne, akkor annak a tagadasa "Marci teat es kakaot/vizet ivott reggelire?". Ha nem is szo szerint a tagadasa, akkor is ez a mondat hamissa teszi az eredetit mert a masodik tagot kicsereljuk valami masra. Jo a gondolatmenet, vagy nem helyes?

Válasz Megtekintése

#474

Sajnos muszaj feltennem a kerdest - a Gyakorlás Hasonlóság tesztben a 7.feladat b resze nem kristalytiszta. Tudom, hogy ott a magyarazat, de meg mindig nem 100% vilagos hogy miert 6:3,5 az arany. Lehetett volna-e ezt az aranyt maskepp is kiszamolni??? Miert az alap mereteit vesszuk az atloknal? Szamomra a KCD haromszog a DCE haromszoggel hasonlo (az eredeti nagy haromszog felso reszen levo kisebb haromszogevel) es igy az f1 (5,6/3,5 = f1/3,5) az e1 pedig (2,8/3,5 = e1/3,5). Igy az arany 2:1. A tobbi resz vilagos, csak ez az utolso resz nem.

Válasz Megtekintése

#473

Nem igen ertem a "Hosszú szövegezésű v. bonyolult érettségi feladatok" 23 oldalat. Bence 215 pontot kap. Ertem, hogy a 250 p ( 21 db nyereseg) - 35 p (veszteseg 35/7=5 db veszteseg) kiadja a 16 nyereseget...De nem arrol van szo hogy minden jatekos 30x jatszik? Az en eredemenyem 23 (250 + 2*7 = 264 ) nyereseg es 7 (7*7=49) veszteseg lett. 264-bol - 49 = 215 ponttal ami pedig kihozza a lejatszott 30 meccset. Az en logikammal ha 16 meccset jatszott le a 30-bol akkor 14 -et vesztett es ugy sehogy sem jonne ki az eredmeny. Reszeredemenyrol van szo, ugye? Mert nincs leirva a szovegezesben. Koszonom!

Válasz Megtekintése

#472

Tisztelt Oázis! A 8-as matek Függvénytípusok (tananyag) 55-56 old. 13:29-nél a feladat magoldását, a behelyettesítendő értékkel való számolást nem értjük. F6(x)=-2/x+3/+4 Ez a zárójel milyen művelti sorrendet eredményez. Nekünk ez a függvény másképp néz ki, nyilván valamit rosszul számolunk... Kérem szíves segítségét!

Válasz Megtekintése

#471

Kedves Matek óázis csapat! Szeretném megkérdezni a következő feladatot, hogyan kell levezetni: Gondoltam egy számot, hozzáadtam 26-ot, az összeget megszoroztam 4-gyel eredményül a gondolt szám 12-szeresét kaptam. Mely számra gondoltam?

Válasz Megtekintése

#470

ABCD egyenlőszárú trapéz. AB II CD-vel, AB >CD, Kerülete 60 cm. Trapéz középvonalának hossza 18 cm, átlók felezőpontját összekötő szakasz 6 cm. Számítsd ki a trapéz alapjainak hosszát, számítsd ki a nem párhuzamos oldalak hosszát! Legyen M a nagyalap felezőpontja. Mutasd meg, hogy MD az AMC szög szögfelezője.

Válasz Megtekintése

#469

i(x)= | | x-2 | -4 | függvény ábrázolását szeretném megtudni, mert a matek oázis feladatai között ilyet nem találok.

Válasz Megtekintése

#468

Kedves Matek Oázis csapat! A VI: oszt. felvételi részén, a Logikai feladatok 2. című fejezetben, az utolsó feladat "c" pontjánál számomra nem érthető miért 9 a válasz, hisz előfordulhat az az eset, hogy 7 kék és 5 zöld golyót ( össz 12.) veszek ki, így még mindig csak 2 féle színű golyó van a kezemben, nem 3 féle, ahogy a feladat kéri. Üdvözlettel, István

Válasz Megtekintése

#467

Kedves Matek oázis csapata! A 9. osztályos tananyagoknál található Gyakorlás + számok normálalakja c. videó 5. oldalán hogy lesz az a6 / b-12 osztásból a6 · b12 szorzás?
Köszönettel: Eszter

Válasz Megtekintése

#466

Kedves MatekOázis! A 8. osztályos központi felvételiben típusfeladat, hogy adott paraméterekkel hányféle variáció állítható össze a feladatban leírt szabály, feltétel alapján. Pl. 2022/Mat 2 feladatsor 3.feladat. A lehetséges jó válaszok darabszáma (nem maga a konkrét kombinációk) kikövetkeztethetőek valamilyen egyszerű számítással? Pl ennél a konkrét feladatnál, egyszerűen meg tudom e határozni, hogy a jó válaszok,kombinációk darabszáma 8. Így tudnám, hogy a megadott egy válaszon felül 7 variációt keressek. Válaszukat előre is köszönöm!

Válasz Megtekintése

#465

Kedves Matek Oázis csapata! A prémium érettségi tananyagoknál található Mérlegelv I. című videó 63. oldalán, hogy lesz az (1+x)2 kifejezésből (1+2x+x2)? Köszönettel: G. Eszter

Válasz Megtekintése

#464

Kedves Matekoázis, Kérdésem: az algebrai kifejezések felírásánál 7.es gyerekem matektanárja a füzetükbe a következőt diktálta: - A páros szám algebrai kifejezéssel úgy írható fel, hogy 2x nem pedig x/2. - Az, hogy egy szám osztható 5-tel úgy írható fel, hogy 5x, nem pedig x/5. - Az, hogy egy szám 0-ra végződik algebrai kifejezéssel úgy írható fel, hogy 10 x (nem pedig úgy, hogy x=0) - F számot 6-tal osztva a maradék 5, az úgy írható fel, hogy F 6 +5 (nem pedig úgy, hogy F : 6 +5) Nagyon hálás lennék ha megírnák nekem, hogy ez így van-e és ha igen, vajon miért? Hogyan tudnám ezt a gyereknek elmagyarázni, mert teljesen kétségbe van esve, hogy nem érti. Vajon ez az algebrai szöveges feladatok esetében lényeges, ahol a kiinduló helyzetből visszafelé kell valamilyen formában gondolkodni? Válaszukat előre is köszönöm. Üdvözlettel: Magyar Dóra (rexantis@gmail.com)

Válasz Megtekintése