
SZÜLŐK RÉMÁLMA, HA NEM ÉRTI A GYEREK A MATEKOT
A matek jegyek szinte folyamatosan romló tendenciát mutatnak az évek előrehaladtával. Hogyan tudsz segíteni gyermekednek, hogy ez nála ne következzen be?
A matek gondok sajnos manapság már alsóban kezdődnek, sok kisgyerek már 1.-2. osztályban elveszíti a fonalat...

MATEK AZ OVIBAN ÉS AZ ELSŐ OSZTÁLYBAN
Első osztályban a hozott tudás a gond. Nagyon eltérő tudással érkeznek a gyerkőcök, mert az óvodának sajnos ma nem feladata megtanítani a gyerekeket biztonságosan mozogni a számok világában. (Tisztelet a kivételnek, az ovik egy részében azért erre sor kerül, de sok helyen csak "gondolkodási módszereket" tanítanak, a számokat nem)
Ezért rendszerint a szülőkre hárul a feladat, hogy megtanítsák ovis gyermeküket legalább 20-ig számolni (számlálni). A nulla szerepét is érdemes tisztázni.

MÁSODIK OSZTÁLY A LEGROSSZABB
Másodikban keres meg bennünket a legtöbb szülő. Akkora az ugrás a követelményekben, és annyira nincs idő a készségek begyakoroltatására, hogy a szorzótáblánál sokan elvéreznek (ráadásul sok helyen az osztással keverve tanulják, ami óriási didaktikai tévedés).
Nem véletlen, hogy pont a 2.-os matekunk az egyik legnépszerűbb oktatóanyagunk.
Szívszorító azt látni egy szülőnek, hogy a másodikos, addig gondtalan és életvidám csemetéje gondterheltté válik, és nem sikerülnek a felmérői :( Pláne, ha félni is kezd a matek óráktól...

NEM A GYEREKKEL VAN A BAJ
Sajnos az iskolában ma nem marad idő az alapok lerakására. Egy halom furfangos logikai kérdéssel, megbonyolított szövegessel, és megtekert feladatokkal bombázzák azokat, akiknek előbb biztonságosan kéne tudni mozogni mondjuk a 100-as számkörben, és ha majd az jól megy, akkor lehet magasabb szintre lépni.
Nem igaz, hogy csak többet kellene gyakorolni! Ha egy gyerkőc fejében nem kerültek megfelelően helyükre a dolgok, a gyakorlással csak a kudarcokat szaporítja! Mi pont abban tudunk segíteni, hogy mindent a helyére teszünk: apró, kis lépésekben, nagyon érthetően, és átgondoltan építjük fel a használható(!) tudást a gyermek fejében. És mindezt folyamatos aktivitással (kérdésekkel, feladatokkal) elmélyítjük.
Nincs olyan, hogy valakinek „ez egyszerűen nem megy”! Nem a képességbeli különbségek miatt akad el valaki és kerül egyre mélyebbre matekból, hanem azért, mert nem volt alkalma megfelelő időben, kellően jól beépíteni a gondolkodásába az adott matekos ismereteket.
Az a szerencse, hogy ahogy múlnak az évek, a gyermekek absztrakciós képessége egyre jobban fejlődik. Így pl. egy 6.-os elmaradást 8.-os fejjel bepótolni szinte gyerekjáték (megfelelő segítséggel)

INTERAKTÍV TANANYAGOK 12. OSZTÁLYIG
Egészen 12. osztályig tudunk segíteni a matekos gondok leküzdésében itt, a Matek Oázisban.
A jegyek szinte folyamatosan romló tendenciát mutatnak az évek előrehaladtával, ez részben amiatt van, hogy a matekban minden régebbi hiányosság százszor visszatér, és megbosszulja magát. A szülők, de még sokszor a tanárok sem tudják, hogy az elakadások oka legtöbbször a múltban keresendő. Azt kell helyretenni ahhoz, hogy az aktuális anyagot meg tudja emészteni a gyerkőc. Ezért minden tananyagunkat úgy építjük fel, hogy a hozzá szükséges alapismereteket is átvesszük. Sőt, ott a PÓTOLD A HIÁNYOSSÁGAIDAT fejezet, amivel könnyen, gyorsan behozható minden, múltból cipelt elmaradás.
A tananyagaink azt a segítséget nyújtják, hogy mindig van mihez nyúlni, bármilyen elakadás esetén.
Szívesen segítünk a Te gyermekednek is!
B. Békési Beáta
Matek Oázis alapító, oktatási vezető
matematika-fizika szakos tanár