Tananyagok Vásárlás Vélemények Írásaink
Regisztráció Belépés
Tananyagok Vásárlás Vélemények Írásaink Gyakran Ismétlődő Kérdések Kérdezz-Felelek Kapcsolat
Belépés Regisztráció
Mit tehetsz, ha gyermeked nem elég motivált?

ELLENÁLL GYERMEKED A MATEK TANULÁSNAK?

ITT A MEGOLDÁS!

  • Menekül gyermeked a nehezebb matek feladatok elől?

  • Ha túl nehéz neki, akkor feladja, nem foglalkozik vele?

  • Gyakran hangoztatja, hogy úgysem tudja megérteni, "hülye" a matekhoz?

Ha ezt tapasztalod, akkor gyermeked minden bizonnyal a zárt gondolkodásmódú emberek csoportjába tartozik, legalábbis a matekkal kapcsolatban. Az ilyen emberek nehezen fejlődnek, könnyen a képességeik alatt teljesítenek.

zárt és nyitott gondolkodásmód

Ezzel szemben a nyitott gondolkodásmódú emberek egy nehéz feladatra azt mondják, hogy "Ezt MÉG NEM tudom megoldani, de ha foglalkozom vele, megtanulom, menni fog. Ráadásul ez egy remek lehetőség a fejlődésre!" Az ilyen emberek intelligenciája gyors ütemben növekszik, és kiemelkedő képességekre tudnak szert tenni.

Ha ezt tapasztalod, akkor gyermeked minden bizonnyal a zárt gondolkodásmódú emberek csoportjába tartozik, legalábbis a matekkal kapcsolatban. Az ilyen emberek nehezen fejlődnek, könnyen a képességeik alatt teljesítenek.

zárt és nyitott gondolkodásmód

Ezzel szemben a nyitott gondolkodásmódú emberek egy nehéz feladatra azt mondják, hogy ezt MÉG NEM tudom megoldani, de ha foglalkozom vele, megtanulom, menni fog. Ráadásul ez egy remek lehetőség a fejlődésre! Az ilyen emberek intelligenciája gyors ütemben növekszik, és kiemelkedő képességekre tudnak szert tenni.

A jó hír, hogy viszonylag egyszerűen nyitottá tudod tenni gyermeked zárt gondolkodásmódját. A lehetőség minden gyermek és felnőtt számára adott, hogy a MÉG NEM csoportba tartozzon!

Tedd nyitottá gyermeked gondolkodásmódját!

A folytatásban megmutatjuk azt a 3 változást, amit ha bevezetsz, megváltozik a hozzáállása. Nem csak a matek jegye lesz jobb, de az élete minden területén pozitív változások indulnak el:

  • javul a családi és szociális kapcsolatainak minősége
  • erősödik az önérvényesítő képessége
  • minden másban is jelentősen fejlődik, ami fontos számára

Kérlek tedd félre minden előítéletedet, és hidd el nekem, hogy az általános- és középszintű matekot tényleg BÁRKI meg tudja érteni, akár a szellemi fogyatékos szintű IQ határán is. Ezt sokszorosan megtapasztaltam a pályafutásom során. (Persze nem mindegy, hogy hogyan magyarázzák.)

Matek Oázis vásárlás

Nem a képességek, hanem a gondolkodásmód, azaz a hozzáállás teszi a különbséget. Ezért a matek ideális terep a gondolkodásmód megváltoztatására.

Carol Dweck motiváció-kutató nagy létszámú iskolás és óvódás csoportoknál bizonyította, hogy a "MÉG NEM" szemlélet bevezetése azt eredményezte, hogy az indián rezervátumokban vagy a Harlemi gettóban élő gyerekek matematikai teljesítménye rövid időn belül meghaladta a gazdag magániskolák gyerekeinek eredményét. Pedig ezek a gyerekek hagyományosan "reménytelenül" hátrányos és gyenge teljesítményűnek voltak titulálva korábban.

Carol Dweck - Stanford University


HOGYAN TUDOD A NYITOTT GONDOLKODÁSMÓDOT KIALAKÍTANI GYERMEKEDBEN?

  1. Dicsérd okosan! Ne az intelligenciáját vagy a tehetségét díjazd, hanem az erőfeszítését, kitartását, haladását, stratégiáját.

  2. Vezesd be otthon a „MÉG NEM" kommunikációt! Ha valami nem sikerül, véletlenül se „tedd le őt”, hanem biztasd, hogy ez még nem sikerült elég jól, de egy kis gyakorlás, és menni fog!

  3. Mozdítsd ki a komfortzónájából! Hadd tanuljon, próbáljon ki valami újat, így az agyi idegsejtjei új és erősebb kapcsolatokat hoznak létre, ettől pedig okosabb lesz.


Tehát ne engedd, hogy bezárkózzon, állítsd nehezebb feladatok elé, és dicsérd az igyekezetét!

A nehézség tehát okosabbá tesz, amennyiben nem a kudarcokra, hanem a fejlődésre, az erőfeszítésre tesszük a hangsúlyt. Ahogy Nietzsche fogalmazta: Ami nem öl meg, az megerősít.


Motivált diák lány

Matek Oázis vásárlás

Minden gyereknek joga a fejlődés. Élj vele! Segítünk.

Eredményes, jó matekozást kívánok!

Bea

B. Békési Beáta
Matek Oázis alapító, oktatási vezető
matematika-fizika szakos tanár